Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-12, 14:22   #12680
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jo, nå skal du høre. Mandlene ("melet") satte seg bare fast inni kvernet det bare ...stoppa der I tillegg slutta hele kvernet å virke som det skulle da vi hadde i mandler i stedet for kaffebønner... Nå er det jo en mulighet for at det er kvaliteten på kvernet det er noe i veien med, men jeg akter ikke å bruke penger på enda ett for å så ev. gjøre den samme oppdagelsen

Aha. Kan det ha noe å gjøre med at den er manuell tro ? At en elektrisk har så mye mer kaft/hurtighet at mandlene ikke rekker å sette seg fast. Hm... får tenke nøye gjennom om jeg skal kjøpe elektrisk altså.
Men - jeg mener å ha lest i en eller annen tråd at noen hadde malt mandler i elektrisk kvern med godt resultat.