|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Å, den diskusjonen igjen ... 
Det er ikke noen motsetning mellom vanndrivende og å ha vann i kroppen, nødvendigvis, bare som en sidenote.
Og på meg virker kaffe svært vanndrivende, i noen tilfeller har det ødelagt en kinoforestilling for meg å drikke en kopp kaffe før forestillingen (selv om jeg har gått på do før filmen begynte). Det har nok mye med hormonelle forhold å gjøre, kaffe fremmer veldig adrenalin hos en del mennesker, deriblant meg. Og da tisser jeg - mye! Og blir veldig tørst.
Du kan nok drikke koffeinfri te, det renner da ikke noe fortere ut enn vann, hvis det er det som er saken? Dvs, jeg har ikke hørt om det før nå, men skal ikke avvise det altså ...
Men det er jo garvestoffer og annet i te også, så det kan jo ikke akkurat erstatte vannet, det kan vel egentlig ingenting gjøre. Vannet vi drikker renner også stort sett rett igjennom (men er nyttig for det, til å hjelpe nyrene å filtrere). Urtete er jo nyttigere sånn sett. Og det er lurt å spise mye vannholdig mat, som grønnsaker og supper - for kroppen tar opp det vannet, heller enn at det renner rett igjennom.
Sist redigert av Huldr : 04-02-12 kl 19:30.
|