Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-12, 19:33   #6
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp med beregning av mat

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Skal prøve det..det er ikke hver dag at jeg tar yogurt,bare at jeg ikke kan spise frokost,og har oppi sesamfrø,mandler,greskarfrø.Vekta står stille fra september,da jeg begynte på lavkarbo men er smalere i midja 12cm fra september i fjor.Kuttet Nanahs knekkebrød,og natreen,spiser ikke noe brød..drikker aldri brus.Som
du sa Nerthus,ser ut voldelig med så mye proteiner,men hva med fett er det greit Tok blodprøve i dag,er veldig spent pga resultatet,vanskelig å skjønne det med fordeling..tusen takk dere

Proteininntaket er anbefalt til 1 g pr kilo kroppsvekt, opp mot 2 om du trener mye og hardt. Jeg forstår ikke hvordan du kunne få så mye protein utav det du skriver du har spist, og mistenker at du ikke har ført inn helt korrekt?
143% fett sier absolutt ingenting, siden det er basert på en innlagt anbefaling ihht til dine data på diett.no. Du bør finne antall GRAM av karbohydrater, fett og proteiner i k-diagram-fanen, eller helst etikett-fanen.

Du må også ha antall kalorier for å finne prosentfordelingen.

Eksempel:
2000 kalorier, 30 g kh, 100 g proteiner og resten fett blir:

30 g kh ganger 4 = 120 kalorier. 120 av 2000 = 6%
100g protein ganger 4 = 400 kalorier. 400 av 2000 = 20%
164g fett ganger 9 = 1480. 1480 av 2000 = 74%

Som du ser har proteiner og karbohydrater 4 kalorier pr gram, mens fett har 9. En generell ketogen fordeling av næringsstoffer er ca 5% karbohydrater, 20 % protein og 75% fett.

EN måte og finne ut hvor mye man skal spise, er å ta utgangspunkt i proteinbehovet (ca 1 g pr kilo kroppsvekt, ->2 g om man er aktiv), bestemme seg for antall kh, og spise MINST like mange g fett som proteiner.

Håper det hjelper litt på forståelsen?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat