Tråd: Hvor mye ost?
Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-12, 13:01   #14
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye ost?

Opprinnelig lagt inn av anefisk, her.

Jeg elsker ost, spesielt smeltet i ovnen. Som jeg har forstått det er Norwegia "godkjent" på lavkarbo, men individuelt i forhold til mengden og vektnedgang... Vel, jeg forstår at jeg er nødt til å prøve meg litt fram, men det er jammen mye man skal prøve seg fram med også! Ikke så lett når man er litt utålmodig. Derfor er jeg bare litt nysgjerrig på hvor mye ost dere egentlig spiser om dagen? Prøver dere å ikke spise hver dag, eller spiser dere gjerne en del? Eller regnes ost som "lørdagskos"?

Siden du går på Atikins, så svarer jeg ut i fra dette, og det Atkins anbefaler er 75-100 gram ost pr. dag i induksjonsfasen. Når man etterhvert begynner på vedvarendestigen så kan man legge til litt mer ost i trinn 2.

Induksjonsfasen
Vedvarendestigen

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat