|
Sv: Hva spiser du til jul ?
Opprinnelig lagt inn av nøtta
tenkte dette kunne vært en koselig tråd ! Det finnes jo så mange forskjellige juletradisjoner, så hvordan er det hjemme hos deg ?
Hos meg er det
middag: ribbe med medisterpølser , svisker, surkål, poteter, sausen er ribbefett + blomkål, brokoli og gulerøtter !
dessert: karamell og sjokolade pudding med krem , kaffe og konfekt
Seinere på kvelden er det julekaker og iskake , kaffe +++
også må vi gå rundt juletreet og gå i Kirken 
åh Gleder meg til jul ....må nok lage litt lavkarbo kaker og konfekt ja så det ikke tar helt av 
Vi har grøt i 12-13 tiden med sukker, kanel og rosiner. og rød saft
i ca 17-18 tiden har vi pinnekjøtt, kolerabistappe og poteter, og ribbefett.
dessert er riskrem med bringebær saus,
ut over kvelden går det i brus, øl, forskjellige alkoholholdige ting (jeg feirer jul på 4 forskjellige steder anpå hva år det er så det er veldig forskjellig, har hatt 2 alkoholfrie julaftner nå) og så mandariner, nøtter og litt konfekt og sånt.
Vi går ikke rundt jule treet, vi går ikke kirken. men vi sitter og ser på tv. og det har vert en tradisjon å reise til Telavåg og på graven til Bestemor og oldefar. en tradisjon jeg liker.
men siden jeg feirer med storfamile (mamma sin familie med besteforeldre og onkler og kusiner osv.) , liten familie ( pappa og samboern , mine søsken og stesøsken, eller svigerfamilien som består av 3 utenom oss) så er julen veldig forskjellig fra år til år..

|