Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-12, 19:45   #2
ToreH
Gjest

Sv: Karbo forbrenning og fettforbrenning

Opprinnelig lagt inn av Basselisten, her.

Hei - orket ikke lese gjennom alt så kanskje er dette allerede tatt opp , men jeg lurer på følgende.
Har lest flere steder at trening ved lav intensitet forbrenner mest fett mens trening på høy intensivitet forbrenner karbohydrater.
Vi som spiser lite karbohydrater bør da trene med lav intensitet da vi uansett har lite karbohydrater i kroppen..? (for og ta fettet..)

Jeg har ved og spise mindre karbo og trent gått ned 22 kg på 1 år - vil gjerne gå ned 5 kg til men det er fryktelig vanskelig...jeg trener hardt men det skjer lite..tenkte derfor og jeg heller skal gå over til og gå lange turer som jeg startet med hvor resultatene var utrolig bra (seff lettere og gå ned i starten når en har mer og ta av )

Takknemmelig for svar

Ingen regel uten unntak,men ja de prosesser som gir mest optimal fettforbrenning skjer når kroppen ikke presses maks hver gang ja. Dvs i lav treningsintensitet over lang tid. På den annen side så vil godt trente utøvere forbenne mer fett uansett trening nettopp fordi de er godt trente. Men en god regel er å ha lange joggeturer,sykkelturer,gåturer i flere timer. Å tro at man forbrenner godt med fett på en 30 min gåtur fremfor 30 min i like før jeg spyr tempo er litt misforstått...hehe. Lange, seige turer over 1,5-3 timer er god knall. Skal du kun trene i inntil en time, så tren hardt istedetfor fordi da holdes treningseffekten oppe selv i flere timer etter at du avsluttet.

Svar med sitat