Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-12, 14:52   #13
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tips til vin! Helst rødvin!

Opprinnelig lagt inn av AntoniaM, her.

Jeg stusser litt på alt for bastante utsagn om sukkerinnholdet i vin. Som tidligere ansatt på vinmonopolet (leeeenge siden) mener jeg å huske at viner varierte relativt mye innbyrdes avhengig av året den var produsert i. Med andre ord: Hvis man ikke kjøper årgangsvin, har man ingen sikkerhet for at vin av samme merke har samme sukkerinnhold. Fylde og smak mm er litt mer ensartet da det også i stor grad påvirkes av jordsmonnet druene er dyrket i. Heng meg gjerne på dette - jeg lar meg påvirke dersom noen har gode motargumenter!

Jeg har i det siste kjøpt et par 3-litere av Merlot-vinen Yvon Mau (fransk): Denne var overraskende god (jeg liker litt fyldige viner) og billig! Men vinmonopolet oppgir at sukkerinnholdet er ukjent.

Enig, den er veldig god og varianten på flaske har 1 g karber pr liter vin.