Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-12, 15:41   #305
Nina L
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2010
Nina L er ny på veien

Sv: Back in style!

Jeg får vel krype tilbake jeg også. Godt å se det ikke bare er meg som har falt av lasset

Det er litt over et år siden jeg begynte med ketolyse, og fram til juli gikk jeg ned 7 kilo, og syntes det gikk ganske sakte.. Så kom sommeren, med 'pause' mens jeg var 3 uker i USA og deretter skulle jeg slutte å røyke (noe som jeg har klart, så jeg har i hvert fall noe å være stolt av ), og så var det masse jobbstress med påfølgende magesår, så kom jula.. Og nå har jeg gått tom for unnskyldninger for ikke å begynne opp igjen. Og de 7 kiloene jeg mistet.. De er tilbake igjen

Det jeg har lært, som kanskje er viktigst er å ha god tid. Jeg syntes det var helt forferdelig å gå på ketolyse, både pga maten, men mest pga. tiden. Med 150% stilling og 6 treningstimer i uka, samt en hund og samboer, og et hus som krevde min oppmerksomhet, var det ikke mye tid igjen på kjøkkenet. Jeg kunne stå til klokken to på natta bare for å rekke å lage lunsj til dagen etterpå, og middagen tok som regel aalt for lang tid å tilbrede, når alt måtte lages fra bunnen av. hele dagen gikk med på å saumfare nettet for gode 'erstatninger' til brød, ris, snop og alt annet. Jeg ble helt besatt av mat! Tilslutt sa samboeren min stopp, fordi jeg rett og slett kjørte meg selv helt ned, og jeg skjønte tilslutt at dette var noe jeg ikke kunne leve med i lengden.

Jeg kommer derfor til å følge et mindre strengt kosthold enn sist, og jeg må jobbe litt mer trinnvis, og ikke ville for mye på engang. Så planen min er å først kutte ut alt av søtsaker, så gradvis kutte ned på brød, ris, pasta og poteter, og heller innse at disse kiloene vil bli seige. Så jeg må bare ta meg god tid og være tålmodig.

Håper på litt insiprasjon herfra, selv om jeg ikke kommer til å bruke så mye tid på forumet som før. (og selv om jeg ikke lever så 'striks' lavkarbo som mange her, så håper jeg fortsatt at jeg er velkommen, alle er jo så koselige her)

Jeg synes et forsiktig mål for meg vil være å miste mine 7 kilo i løpet av året, så får det heller være en bonus om jeg går ned mer. (skal ned 17 tilsammen)

Beklager så langt innlegg, men deilig å få det ut og få en frisk start

Nina L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert Svar med sitat