Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-12, 12:46   #4752
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Hei, jeg rapper din idé! Må ha rømme eller CF til...

Noen med tips til agurksalat? Jeg kan visst bare en måte...

Lager alltid a la Ingrid Espelid Hovik, tror det er fra den rutete kokeboka, fått oppskriften av søster:
Til 1/2 agurk (ca. 200 g.) (Kan gjerne beregne større porsjoner!) Lake: 2 ss eddik 7%, 2 ss sukker (byttes med tilsvarende søtning), 1 1/2 dl vann, 1 krm. salt, 1/2 krm. hvit pepper, evt 2 ss hakket persille (dette pleier ikke jeg å ha i, men sikkert godt)
Skyll agurken og skjær den i tynne skiver (jeg bruker ostehøvel). Bland ingrediensene til laken og rør til sukkeret er oppløst. Ha i agurkskivene og la dem trekke i minst en time før servering.

Jeg lager agurksalat omtrent på samme måte (stort sett litt slump), men jeg lager den bestandig dagen i forveien, for da blir agurken så myk og god Liker den best når den blir helt slapp