|
Sv: Muskler vs fett og litt til å lure på ...
Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.
Jeg er ikke 40 år. Men det har tatt meg 35 år å akseptere jogging som en treningsform som ikke nødvendigvis er designet for å drepe meg momentant (sammen med treningsgleden).
Jeg trente en del med stedatter i fjor sommer, skremmende dårlig kondis i starten, men jaggu fikk vi til noe som kan bygges videre på! Vi trente ute, og løp fra lyktestolpe til lyktestolpe i noen minutter. Bygget på og hadde lenger og lenger løpepass, men samtidig forutsigbart. Tilslutt løp hun 2 km uten å stoppe (hun er jente, hun fikk et par sko som belønning siden dette var et mål vi satt etter første turen og hun ikke klarte å gjennomføre, men det er totalt irrelevant egentlig).
Jeg ville begynt å bygge opp formen på gåturene, legg inn noen få løpeøkter på slettene, fortsett å gå når du ikke orker å løpe, og se om du klarer bittelitt lenger neste gang. Ellers er det jo en del programmer som er satt opp, du kan jo kikke på dem?
LØPEPROGRAM
Husk å smile! 
Syns alle joggarar ser sure ut, men det er kanskje fordi eg møter dei på tur med hunden. (Som står "på plass" og ser dei springe forbi, men det kan vel ikkje dei vite )
Når kusina mi er kome i tilstrekkelig dårlig form (ho er heimeverande med ein valp) så blir eg kanskje-kanskje-kanskje med henne...
Hypah; lær meg gjerne noko om periodisering. Er det det eg gjer når eg i perioder blir litt "lei" av styrketreninga og berre trener ein gong i veka t.eks?
Og når eg må reise på jobben og berre får trent ein intervall og gått ein rask tur etter forelsesn på hotellet?