|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.
Hei i luken! Skulle ønske jeg kunne spise ubegrenset av fisk... Som allergiker må jeg være forsiktig dessverre. Jeg kunne spist fisk 5 dager i uka. Forbuden frukt smaker best osv. Avokado står også på nei-lista, men spinat har jeg ikke prøvd. Har du tips til hvordan jeg kan lage spinatstuing?
God søndag, alle sammen!
Uff - de allergiene dine høres strevsomt ut, Tarato! Ikke rart det begrenser matutvalget.
Jeg er blitt kjempeglad i spinat. Den ferske er aller best, men frossen er også bra, og billig. Jeg surrer løk og kanskje hvitløk litt og har i spinaten. sper med litt vann hvis jeg skal lage suppe, og litt buljong. Til stuing bare tilsetter jeg salt og pepper og creme fraiche. Suppa koker jeg litt og kjører med stavmixer, før jeg har i fløte og eller cf. 1 pose frossen spinat - en liter vann og to store buljongterninger (og en løk). Med hardkokt egg til blir det en god og mettende middag som også vegetarianeren i huset spiser..
Nå fylles huset snart opp av gjester. taco/wraps, ekte brownies og lk ostekake. Lurer på om noen merker noe...
Fikk meg en mils skitur i går, ingen i dag, så litt mindre enn jeg hadde ambisjoner om... Men det får bare være - i dag måtte jeg prioritere bursdagsbarnet 
Ha en fortsatt hyggelig søndag!

|