|
Sv: Januartrening 2012
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Jeg har hatt liknende i "seriøst dårlig form"-perioder. For meg har det hjulpet med seriøs sakte opptrening. Altså at jeg roet ned hver gang jeg trigget følelsen, men fortsatte på samme måte neste økt... For min del er det beslektet med stress-astma... Iallfall kjennes det sånn, men jeg tror egentlig at for min del hadde det mye med (veldig) dårlig form å gjøre...
Enig her, saaaakte opptrening er nok tingen. Men tilsvarende kan også forekomme om man endrer aktivitet. Kroppen har en egen evne til å tilpasse seg. Så har du vært på zumba i 2 år og plutselig endrer til annen aktivitet som krever en annen kondisjon og styrke enn zumba, så kan man få noen av de samme symptomene.
Men, uansett hvor man vrir og vrenger på dette så ender man opp med rett og slett alt for dårlig form ift den aktiviteten man har påbegynt forutsatt man IKKE er syk eller noe da.
Dette er jo veldig individuelt. Har du sykdom, eller på en annen måte noe som ikke er normalt, så er det jo ikke sikkert at løping, sykling er den type aktivitet kroppen din tåler og sier fra på sin måte. Kanskje lett svømming, lett zumba, yoga eller middels harde gåturer er nok.
|