Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-12, 00:29   #405
surfeline
Medlem

Medlem siden: Oct 2011
surfeline er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

har ikke så stor tro på at overvekt er arvelig, da skulle ca hele familien min vært overvektige pr idag.

Miljø, ja, jo har nok mer tro på det. Ser at en del overvektige barn, ungdom har overvektige foreldre også, men ikke en fast regel det nei.

Noen ganger er det greit å trå litt varsomt - jeg er litt usikker på om du forsøker det? Uansett om det er arv eller miljø som er årsak til overvekt - så har de fleste som er her inne og som vil ned i vekt en lang erfaring med noe av det jeg aner fra deg "spis mindre - bevege seg mer". Det er helt klart at dersom alle drev som Northug og Bjørgen er det lite sannsynlighet for overvekt.

Min overvekt begynte lenge før jeg hadde kontroll på det selv - og mye ble rett og slett ødelagt i kroppen før jeg ble voksen, også hadde vi det gående!

Nå har jeg gått ned 25 kg ved egen hjelp - og det er blod, svette og tårer bokstavlig talt. Jeg trenger å gå ned minst 25 kg til. Jeg har ingen behov for operasjon, fordi jeg er frisk - og takk for det.

Hvis du vil lære om lavkarbo kan du jo alltids ta et kurs hos Fedon Lindberg - jeg begynte der og det var veldig bra!

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat