Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-12, 20:41   #64
Kozemor
Medlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: 5 uker uten vektnedgang. Hjelp meg

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kanskje det er noe galt med vekta di? Du vil jo uansett ha naturlige variasjoner i vekta - viser den akkurat 99 kilo hver gang du veier deg?

Jeg vet ikke om det er noe gale med vekta, den ligger stort sett på 99,0-99,9 :P Noen ganger over og noen ganger litt under. Så den er nok sikkert riktig. Ikke legger jeg merke til noe på kropp og klær heller.

Etter samarbeid med lege på Hexebergklinikken gikk jeg på Eurodietten i 8 uker for å få en kickstart på vektnedgangen. Det blei bare bøff. Jeg ned 5 kilo. 3 den første uken, 2 den andre og sto stille resten. Legen synes dette var veldig lite, så da var det tilbake på ketogent kosthold. Blodsukkeret mitt har gått fra mellom 13 og 15 fastende til rett under 7, så DET blir i allefall bra. Har jo spist ketogent før og vet hva jeg kan spise og sånnt, men må nok ta en veie og registrere runde for å være sikker. Legen og jeg er nok enige i at jeg har unormalt vanskelig for å gå ned i vekt, noe som nok skldes enorme insulinnivåer i blodet. Får håpe det går ned snart slik at vekta kanskje kan bevege litt på seg også. 99 kilo på 165 cm er slitsomt... Har også begynt å bevege meg mer, men har hatt null innvirkning på noe ennå...

Motivasjonen blir veldig laber i perioder når det ikke skjer noe. Men det er jo så feil! Blodsukkeret mitt beviser jo at noe skjer! Og herlighet så lei jeg begynner å bli av salater til lunch! Må få ut fingeren og begynne å bake noe brød eller andre godsaker. Har jo oppskriftsbøker, så det er jo ikke det det skal stå på. Men er ikke alltid like lett å få tid og ork som fulltidsstudent med to unger. Jaja.. er jo bare å kjøre på... Har vært igjennom ketolyse hexeberg, eurodiet og nå ketogen kost i løpet av et år, men bare en liten periode på høykarbo i løpet av dette året.... Til sammen har jeg gått ned 6 kilo, men jeg gikk heller ikke opp i høykarbo perioden. Snedige kroppen...

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat