Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-12, 18:05   #2394
EDlene
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2012
EDlene er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei, og TUSEN takk for så mange fine svar

Ja, jeg hadde egentlig planlagt at jeg bare skulle veie meg hver fredag, og har til og med laget et eget Excel ark hvor delmålene mine med BMI står + at jeg kan fylle inn hva jeg veier hver fredag og så er det et diagram som oppdaterer seg som viser nedgangen. Men det er liksom ikke så lett når jeg vet at vekten står på bade å venter på meg. Må virkelig skjerpe meg!

Jeg aner ikke om legen min har mye erfaring med ED. Husker ikke akkurat nå hva hun heter, men det er på ForusAkutten i Sandnes/Stavanger.

Visste ikke at jeg kunne spise et egg eller to hvis jeg ville, så det hjalp veldig på! Gleder meg allerede til å spise det til middag imorgen De siste par dagene har jeg bare hatt litt salat med soyanøtter oppi. Det er ganske godt, mn har ikke lysst å bli lei det også!

Er viktig for meg også å gå ned i vekt til sommeren fordi jeg har PCOS og vil bli gravid igjen. Første gangen jeg prøvde å bli gravid veide jeg omtrent det samme som nå. Da prøvde vi i nesten 3 år mn når jeg endelig prøvde lavkarbo og kom inn i ketose så ble jeg gravid i løpet av 6 uker. Det var imidlertid ganske tungt å være gravid når man var så tung i utgangspunktet, så denne gangen vil jeg være litt lettere! I tillegg fikk jeg vite at jeg hadde MS når jeg var 5 mnd på vei, og legene har gitt beskjed om at dersom jeg vil vente med medisinering til etter jeg er ferdig med å få barn, bør jeg få barn ganske raskt. (Kan ikke gå på medisiner samtidig som man er gravid eller ammer og jeg må gå på medisinene i minst 3 år før jeg kan slutte og prøve å bli gravid igjen).

Så jeg setter all min lit til denne dietten! Det går egentlig ganske greit, er ikke sulten, men har LYSST på mat, hehe. Så jeg har begynt å skrive en liste over lavkarbomat som jeg har kjempelysst på nå. Da kan jeg finne frem denne listen med gode ideer når jeg er kommet til fase 4 og ha et kjempeutvalg i mat jeg liker

Lykke til dere også!!! Stå på

EDlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat