Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-12, 16:47   #19
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lettprodukter på lavkarbo - no no?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Du vil gå ned.

Ikke nødvendigvis om hun alt er normal/undervektig.

Så lenge du ligger lavt på karbohydratene, hvilket jeg ser du gjør, og spiser en god andel fett, så vil fettet i all hovedsak være primærkilden din til energi, altså vil du ha en ren fettforbrenning (eller ketoner, som er biproduktet fra fettet som kroppen bruker som brennstoff). Ettersom du er såpass tynn er det spesielt nødvendig for deg å få fett fra kosten ettersom jeg antar du ikke har noen særlig reserver å ta av (kroppen trenger også disse reservene, mye hormonelt skjer i fettvevet), sånn at du faktisk har den energien fra maten du trenger for å leve. Du vil ikke legge på deg om du øker fettmengden betraktelig på et så lavt karbohydratnivå. Karbohydrater er det som gjør at blodsukkeret stiger, hvilket igjen stimulerer insulinproduksjonen, og insulinet er det fettlagrende hormonet. Dette i sin tur forklarer hvorfor det er så lett å legge på seg med et høyt karbohydratinntak. Det er ikke en issue på et ketogent kosthold.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat