|
Sv: Januartrening 2012
Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.
Kan du fortelle litt mer om STC-opplegget? Tenker oppvarming, prosentvise mål/progresjon, nedkjøring?
Hvordan er dette i forhold til HCMT (Hardcore Maarud Training)?
Oppvarmingen er det verste. Den kan til tider oppleves som hard for psyken da det er så mange valg som må fattes før man liksom begynner på selve hoveddelen. Enkelte ganger så bare ignorerer jeg oppvarmingen og hopper rett på selve hoveddelen for å slippe tenke alt for mye. De gangene er egentlig de beste.
Sånn prosentvis vil jeg si at det under hoveddelen er en fordel å starte litt "slow" for så å trøkke skikkelig til jo lengre ut i økten man kommer. Erfaringsmessig, for min egen del, så bruker jeg bli så ivrig ca midt i økten at jeg bare "gunner" på og går fra rolig til fullstendig bananas. Målet blir da egentlig å få i meg så mye trening på kortest mulig tid, at jeg noen ganger faktisk blir overtrent. Det å være overtrent etter STC-opplegget er egentlig noe dritt fordi det tar på psyken over tid. Jeg blir da slapp, treig og litt sånn giddaslaus og må følgelig ta en lengre pause fra ytterligere STC hardkjør.
Ut fra min kjennskap til Hardcore Maarud Training, så tror jeg prinsippene er veldig like og progresjon, resultater også er sammenfallende.
Pga den tøffe utfordringen dette er så forsøker jeg unngå slik berg og dalbane trening fordi jeg har egentlig ikke så godt av det.
Andre med tilsvarende erfaringer på STC og HMT trening? Dette er jo egentlig et veldig nytt konsept i en gammel innpakning, så etterhvert kan det være flere treningssenter som vil kjøre tester med disse.
|