Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-12, 13:05   #29
Chamomilla
Seniormedlem

Chamomilla sin avatar

Medlem siden: May 2005
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Jernmangel tross kjøttinntak

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg har ikke engang begynt og tenke på amalgam-fyllingene mine - som jeg har en del av... men de gangene jeg har skiftet plomber til hvite har jeg ikke hatt særlig symptomer, så sannsynligvis er det greit. Tar en plombe i året eller no, synes det er greit og få de ut av en kropp som tydeligvis er veldig følsom for alt som ikke er naturlig...

Sikkert fornuftig å ta en om gangen. De kan oppføre seg der de er disse fyllingene, mens andre er forsiktige til og med ved pussing av tenner... Om de har vært der i mange år kan det også være at de allerede har avgitt store deler av det som er giftig - for så å gjemme seg rundt i kroppen om man ikke har vært heldig å skille det ut... Håper du tar det hos en som er obs på å bruke spesialutstyr - avsug for kvikksølvdamp, maske som dekker øyne... dekket til resten av tennene osv. Sjekk tenneroghelse.no for tannleger som er obs på dette. Jeg tok sjansen på å ta alle i løpet av to konsultasjoner fordi jeg følte at nok var nok etter en vinter og vår med elendig immunforsvar og ikke minst fordi denne tannlegen sa han hadde fått foretatt målinger under amalgamsaneringen som viste at måten han gjorde det på ikke medførte mer utslipp av kvikksølv enn om man skulle inntatt et måltid mat. Men det ble noen bedøvelsessprøyter på samme dag - og jeg har vært litt uvel i magen av og på siden - så noe er det likevel som ble litt fucka opp muligens. Litt derfor jeg skal til en annen behandler i morgen og sjekke meg opp litt og starte forebygging av pollensesong sånn just in case.
Jeg hater også fremmedlegemer i kroppen. Hadde operert inn nagler i ankel i et halvt års tid. Når de røk ga jeg klar beskjed til legen at ALT måtte ut.