Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-12, 21:43   #130
suverene severina
Medlem

suverene severina sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Uka er snart over - og det har vært så hektisk at jeg ikke har hatt tid til å gjøre annet enn å titte innom og lese. Men høres jo ut som dere er flinke, da!

Blir litt fascinert av opplegget ditt, Nerthus - det høres på en måte besnærende enkelt ut. Det er interessant å høre at det funker, fordi det kan jo være en løsning hvis jeg ikke får det til sjøl.

Også kjente jeg meg i gjen i spise-opp-alt-fort-så-det-ikke-frister Her i huset kalles det "rydding" - og det er iallfall noe man skal være forsiktig med hvis man vil ha litt kontroll på vekta.

Litt misunnelig på deg jojomesteren for skiturene - kanskje jeg får tatt en tur på søndag, det er jo ganske deilig å bevege seg utendørs og! Og å se dagslys.

Når det gjelder vekta så har det faktisk gått nedover Helga var fylt av festivitas, kaker og vin (om ikke i uante mengder, så garantert for mye) likevel var jeg "bare" 1 kg tyngre på mandag enn på fredag. Etter det har det gått jamt nedover, så idag er jeg 100g lettere enn for 2 uker siden - min siste "gode" måling. Offisiell veiedag er ikke før imorgen - men det gir meg håp!

Det jeg har gjort er å øke fettmengden til rundt 80% av kaloriinntaket mitt, samtidig som jeg også har økt kalorimengden noe/mye. I prinsippet skal jeg vel ligge på ca 1500 kcl, men har endt opp på mellom 17- 2000. Men selv uten trening (for det har skjært seg helt denne uka) så går jeg altså ned. Og det er vel igrunn den erfaringen jeg gjorde i fjor og - mer fett = vektnedgang.

Sovinga er dessverre et problem - og igjen kombinert med korte netter pga for mye jobb Drar på tjenestereise i morgen (= 10 timers dag i dag), MEN det blir likevel mer avslappende. Det er for en gang skyld en "slapp" tur, så jeg tror jeg både kan sove litt lenger og rett og slett tusle rundt i byen og gjøre ingenting. Vet at pc-en ikke virker på tur - så da gidder jeg ikke ta den med heller KAnskje det gjør susen?

Jaja - får pakke, og snart krype under dyna, må opp i otta igjen i morgen og jeg vet (eller innbiller meg iallfall!) at det hjelper å ligge og hvile i det minste. dessuten stresser jeg mindre med soving hvis jeg vet at det er 8 timer til jeg må opp og ikke bare 6.

Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat