|
Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Jo, men bmi på 50 hørtes bare veldig mye ut, men bmi er jo heller ikke nødvendigvis et nøyaktig mål.
Men sett på program med GP og det er temmelig inngripende i resten av livet, så man skal ha prøvd temmelig mye annet før man gjør noe slikt. Men klart dette er et reelt alternativ for en som er i målgruppen.
Skal vi se, nå skal jeg oppsummere for deg hva jeg har prøvd av slanking, kurer og livssstil gjennom mine 46 år.
Ble operert som 40 åring og hadde da en bmi på 53, 162 kilo fordelt på mine 75 cm.
Ble satt på min første slankekur av min mor som 12 åring, skulle da få 25 kroner kiloen. Er ikke det fint å bli slanket av mora si når man er 12 år?
Hun syntes nemlig jeg var for feit og det var jo ikke pent, fikk jeg høre.
Min neste kur begynte jeg på selv som 15 åring.
Gikk da på noe ala Atkins, og gikk ned 17 kilo.
Fikk så barn etterhvert og gikk opp 30 kilo under første svangerskap og 29 under det neste.
Ble jo så klart sittende igjen med masse overvekt.
Har gått på X antall Grete Roedekurs, X antall Librakurs. Jeg har hatt kjevelås flere ganger, jeg har gått på Nutrilett, jeg har gått på Cambrigde, jeg har gått på Eurodiet, jeg har gått på Atkins.
Har prøvd utallige kurer og livsstiler og under alt jeg har prøvd så har jeg gått ned fra noen få kilo til over 40 kilo med kjevelås og faktisk over 40 kilo med Atkins, og jeg gikk også ned 29 kilo med Cambrigde.
Må ikke glemme disse basjetablettene jeg gikk på Cenixal eller hva de nå het. Reductil var jeg også en liten tur innom ja.
Som du sikkert forstår så har jeg prøvd masse opp gjennom årene, har ikke bare sittet på ræva mi og spist noe så inni helvitte mye mat, eller feil mat for den del.
Vært litt av og på dette her, på kur, av kur, på kur, av kur. Jojo-slanker kalles det.
Greia er at man med tiden kan spise ganske så mye mat når man blir bare større og større og da er det ikke så lett å slanke seg heller for man blir jo gående å være så innmari sulten.
Redningen min ble da gbp. Altså mindre magesekk og kortere tarm.
Har i dag en bmi på 27/28 og prøver å gå ned noen få kilo.
Legger sykt lett på meg til tross for min gbp og må hele tiden være kjempestreng med hva jeg spiser og hvor mye.
|