|
Sv: Jernmangel tross kjøttinntak
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Hører rykter om at legeutdanningen ikke har satt av særlig med tid til kosthold, så det er vel ikke så rart. Hva slags utdanning/tittel har veilederen din? Og er det da fastlegen din som må rekvirere prøvene?
Hårmineralprøven vil nok bli analysert i en lab som har spesialisert seg og anbefalingene vil nok komme derfra i utgangspunktet. Samtidig:
Sitat:
Lege Rolf Luneng er utdannet lege fra UiTø i 1995. Han har i alle år som lege drevet egen privatlegepraksis, vært bedriftslege og bedriftsrådgiver innen hms og er fast spaltist i ukebladet Allers og bladet Folkevett som utgis av organisasjonen Framtiden i våre hender.
Rolf Luneng er utdannet både innen naturmedisin og ”skolemedisin”. Han har studert urteterapi, kosthold og ernæring, biopati og vitamin- og mineralterapi. Ved Arenaklinikken i Oslo praktiserer han som som spesiallege i ernæringsmedisin og ortomolekylær medisin.
Siden han har vært såpass mye i det offentlige - og siden jeg har fått så mye hjelp av han - regner jeg med det er greit og dele informasjon som ligger åpent tilgjengelig på internettet Sitatet er hentet herfra
Blodprøvene har jeg fått fastlegen til å rekvirere, men jeg kunne like gjerne fått Luneng til å lage en rekvisisjon og så ta prøvene hos fastlegens laboratorium. Jeg er veldig åpen overfor fastlegen om hva som skjer hos luneng og motsatt, og utveksler resultater og journalnotater fram og tilbake 
|