Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-12, 12:50   #20
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Jernmangel tross kjøttinntak

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

hm, jeg trodde det hadde mer med hva slags jern man fikk i seg å gjøre? Uten å være bastant altså. Minstemann hadde nesten tomme jernlagre som ettåring og ble satt på jern. Vi ga flytende neofer fra apotek. Avføring ble grønnsvart. Samme med meg siden jeg valgte å ta det selv samtidig. Han var nesten fullammet. Han ble tatt prøver av på sykehus jevnlig i månedsvis etterpå og lagrene økte jevnt og trutt.. Om de gjorde det for meg også vet jeg ikke. Jeg må ihvertfall ha vært tom for jern, regnet med det, jeg var jo helt utslitt og uten ork til engang å be de sjekke meg med det samme..

Nja... det er jo jernet som ikke tas opp som gir den usedvanlige fargen da. Noe blir sikkert tatt opp - det ble det hos meg også til tross for svart diarre ... men det er iallfall mye mer behagelig for meg å ta en liten dose som jeg ikke får diarre av, ikke får sort avføring av og som øker jernlagrene mine raskere.

Diarre drar også med seg andre næringsstoffer som egentlig skulle ha vært tatt opp i tarmen.