Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-12, 11:51   #19
Chamomilla
Seniormedlem

Chamomilla sin avatar

Medlem siden: May 2005
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Jernmangel tross kjøttinntak

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Får man forøvrig svart avføring av jerntabletter å bør man bytte merke - fordi da tas ikke jernet opp.

hm, jeg trodde det hadde mer med hva slags jern man fikk i seg å gjøre? Uten å være bastant altså. Minstemann hadde nesten tomme jernlagre som ettåring og ble satt på jern. Vi ga flytende neofer fra apotek. Avføring ble grønnsvart. Samme med meg siden jeg valgte å ta det selv samtidig. Han var nesten fullammet. Han ble tatt prøver av på sykehus jevnlig i månedsvis etterpå og lagrene økte jevnt og trutt.. Om de gjorde det for meg også vet jeg ikke. Jeg må ihvertfall ha vært tom for jern, regnet med det, jeg var jo helt utslitt og uten ork til engang å be de sjekke meg med det samme..