Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-12, 22:41   #9
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jernmangel tross kjøttinntak

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Blodprøve. Ferritin var lav. S-jern aner jeg ikke. Og blodets røde legemer var i fåtall. Jeg har tatt mye sink så kanhende kobber er lav, men jeg ble ikke testet for kobber, tror jeg. Skal kobber ha noe å si for jernopptaket? jeg tror jeg prøver å ta jerntilskudd , spise mer storfe og brokkoli, og huske c-vit.

Jeg har villet fått tatt alle relevante blodprøver relatert til "jern" for å få et bedre bilde av situasjonen jeg hvis du har normale jernlagre - men lite jern i blodet, vil ikke jerntilskudd hjelpe, da det kan se ut som om kroppen tar opp jern fra maten men får ikke utnyttet det. Infeksjoner og betennelser i kroppen kan gi lavt jern i blodet (har jeg lært). Jeg er ingen ekspert altså, dette er bare det jeg har forstått utifra min egen situasjon

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat