|
Sv: Brelett
Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.
Hei,
Takk for henvendelse og interesse for Odelia kaldpresset rapsolje. Sammen
med Nofima Mat (tidligere Matforsk) har vi utviklet en egen teknologi for
fremstilling av Odelia Steking. Oljen gjennomgår en ytterligere prosess
etter kaldpressing, hvor vi fjerner pro-oksidanter (smak, farge, lukt) slik
at oljen tåler høyere temperaturer. Odelia Steking tåler 180 grader, til
sammenligning tåler en vanlig kaldpresset rapsolje 120 grader.
Vennlig hilsen
Morten Hoff
Daglig leder
Norsk Matraps BA
Mon tro hvor varmt det blir i en stekepanne når den står på det nest varmeste? Noen som vet?
Supert! Men jeg lurer også på hvor høy temperaturen blir i panna på maks? Vi har gasskomfyr i tillegg til vanlig plate, og der vi det iallefall VARMT!
Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.
Jeg har en i familien som også sverger til brelett - men han ble faktisk nesten frelst av det franske importerte smøret i butikkhyllene nå/da det var smørkriiiise. Det smaker litt saltere enn det vanlige, og det gjorde visst hele forskjellen for ham. Ikke sikkert det gjelder for alle, men tenkte det var verd å nevne. 
Ja i dag kjøpte jeg Brelett, og luktet først på det! Ahhh, tenkte jeg da!! Så herlig lukt av barndom, hehe... Jeg har alltid likt brelett beste, men mine foreldre kjøpte det aldri. Så når jeg var hos min bestevenninne, som hadde brelett, var jeg så glad husker jeg, hehe... I dag smakte lavkarbo-brødet mye bedre, så herlig! mmmmm
Ps, det er litt dumt også da, at det er så godt. For da kan det bli litt mer av Lavkarbo-brød, og så går jeg kanskje opp i vekt igjen...
Ps2, Du har helt rett, det er mer salt i det. Tror det er derfor det er bedre Vet du hvar det franske importerte smøret heter?
Ja, det er mer salt i margarin. Jeg salter vanlig smør. Jeg salter "alt" og da.Brelett med olivenolje, ikke raspolje, er god. Farlig god, synes jeg. Bremykt er godt men skulle likt en av smør og olivenolje. Hvorfor finnes ikke det da? .http://www.kk.no/835126/smor-er-sunnere-enn-olivenolje
... Kanskje du skal begynne å produsere det, og gjøre business på det? 
|