Sitat:
Opprinnelig skrevet av Psyclus
jeg sa IKKE at lavkarbo ikke fungerte i lengden, jeg sa at slanke effekten er den samme i lengden som med lav fett høy karbo dietter..
Det er rett. Men så er det (heldigvis) for de fleste ikke bare snakk om å bli slankere for enhver pris...
Om vi skal se på hva næringsstoffene er bygget opp av, så kan vi jo bare se på ditt argument om at leveren bare lagrer en viss mengde og resten lagrer seg som fett... Hvis du da skal ned i så små mengder at det ikke skal lagres som fett (utover det som går til dagens forbrenning), så vil jeg si at det ikke høres særlig sundt ut...
Proteiner er byggesteiner- kroppen og musklene trenger mye proteiner, og ved en høykarbo lavprotein diett så vil en tape muskelmasse og kroppen vil ikke klare å bygge seg skikkelig opp til å fungere optimalt.
Når det gjelder Fett...Så er veldig mange av kroppens systemer avhengige av dette for å fungere skikkelig (hjerne,-nerve,myelinkjeder osv) Og veldig mange av dagens sykdommer her i landet går nettop på disse systemer av den grunn at alt skal være så fettfritt.... I tillegg så vil en om en lever på en høykarbodiett ikke få kontroll med blodsukker og hormoner i kroppen...
Også vil jeg gjerne kommentere mens jeg først er i gang at vi skal jo ikke leve på induksjon hele tiden heller da... Det er flere faser.... og etter filosofien i den siste fasen,- den har alle godt av å spise for optimal helse av den grunn at den balanserer mengdeforhold på tallerkenen på en optimal måte . 
Jeg er også forsiktig med fruktose, og bruker det omtrent aldri... Men det er ikke dermed sagt at jeg er skeptisk til Fedon, for han har aldri sagt at vi har godt av mye slikt... Jeg synes han er en fornuftig kar som lever etter og av det han brenner for... Og jammen har han måtte ta i mot mye pepper for det... Jeg unner ham hver krone jeg, for bak hans arbeid ligger mye arbeid, og han har måttet ta i mot mye personlig hetsing og motstand. Skulle ønske jeg hadde hans mot, innsatsvilje og styrke til å stå på så flott som han gjør!
Sist redigert av Summer : 16-04-05 kl 23:25.
Årsak: hadde formulert noe veeeeldig feil..;)
|