Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-12, 10:48   #9
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vekten stoppet opp

Opprinnelig lagt inn av ***Gulla***, her.

Phu, godt å lese at det er andre som også stresser litt når det ikke går helt som forventet,
Jeg gikk ned 3.8 kg de første tre ukene, MEN HVA SKJER SÅ!!!!!!!!!!!
Vekta har de siste 4 dagene gått opp!(totalt 1.3 kg) til tross for at jeg har utslag på stix!
Kan noen trøste meg - eller korrigere meg?

Det er normalt at vekt svinger opp og ned fra dag til dag - det hadde vært ganske unormalt om det bare gikk i en rett nedovergående kurve. Så lenge du spiser godt og riktig, kan slike oppsving komme av mange andre grunner - men det er høyst sannsynlig midlertidig. Årsaker kan være menstruasjonssyklus (noen samler vann ved eggløsning, noen ved menstruasjon - vi har forskjellige mønstre), mer salt enn vanlig, trening (som kan binde vann i muskler), sykdom, smerte og enhver annen form for stresstilstand i kroppen, medisiner, kunstig søtning, eller spesielle matvarer du kan tenkes å ha en abnormal respons på. Og så videre. Det aller viktigste i alt jeg listet opp er stress. Man gjør seg selv en bjørnetjeneste når man henger seg opp i en vektendring over fire dager.

Anbefaler deg å puste rolig og fortsette i samme tralt en uke eller to - og kanskje ikke veie deg daglig, om du blir stressa av det.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat