Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-12, 00:24   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Bunnløs nybegynner

Velkommen tilbake kan man vel si?

Hvor lenge har du holdt på nå? Husk ting tar tid... spiser du NOK mat (dvs nok proteiner så kroppen får dekket sitt behov for essensielle aminosyrer og nok fett)? Hjernen din skal være med på reisen også, og for noen kan det nok ta noen uker før den slutter og gnåle etter "mat" (den mener lett tilgjengelig energi som karbohydrater, ikke la deg lure ) Husk også at det er mye som nå skal balanseres i kroppen din - du må nesten bare gi den den tiden det tar. Hormoner er kompliserte saker, og bare du sørger for å gi kroppen den næringen den har behov for, vil nok kroppen din stille opp for deg også etterhvert

For deg som sannsynligvis nå ikke er undervektig, men som da ikke har særlig fettreserver på kroppen er det viktig at du spiser nok fett til at kroppen får den energien den trenger også.

Jeg har bare erfaring med irritabel tarm, dvs jeg har morbus chrons og jeg spiste meg symptomfri (!) på bare 4 uker Da spiste jeg ikke lavkarbobrød eller drakk lettbrus, jeg har oppdaget i ettertid at om jeg drikker lettbrus hver dag, blir jeg uvel og kvalm, og ikke minst dårlig i magen... dette går over bare få dager uten lettbrus.

Smør deg med tålmodighet! Legg inn maten din på diett. no for å se om du får i deg nok mat og ikke minst nok næring. Tenk helse her, tenk hva kroppens funksjoner og organer trenger av næring for å fungerer optimalt. Hjernens sug etter "sukker" vil avta, men det kan ta opptil et år... så du må passe på den litt og vise at det er du som bestemmer

Gratulerer forresten med oppgang i vekt, håper det går bedre med deg!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat