|
Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Altså. Noe må være galt her da? Flere år på lavkarbo og ikke ned noe særlig på vekta? Sikker på at det ER lavkarbo det du propper inn ila de årene da? Jeg synes nå det er lett å glemme små ting og de små tingene blir jo mye ila flere år da. Jeg trodde jeg levde sunt jeg og sa det også, men gikk nå opp 10kg på 3 år allikevel. Jeg var kanskje ikke så veldig sunn allikevel hehe.
Det finnes ganske mange her inne som ikke går ned ved og spise generell lavkarbo, heller ikke ketogent.
Når du nå sier " Sikker på at det ER lavkarbo det du propper inn ila de årene da?" viser du den samme holdningen som så mange andre uten særlig vektproblemer viser en del overvektige. Fjern de som faktisk spiser helt totalt feil - og du sitter igjen med et større antall som følger reglene til punkt og prikke. Når de ber om hjelp - møter de samme kommentar som du kommer med - "sikker på at du spiser riktig da? "
Jeg går ned på ketogent kosthold OG svært svært restriktivt kaloriinntak. Så lavt at jeg aldri anbefaler andre og ligge så lavt, selv om GR i sin tid hadde dette nivået som "strengeste meny". Jeg aner foreløpig ikke hvorfor det er slik. Men jeg trenger ikke at andre som ikke har kjent situasjonen på kroppen stille spørsmål om jeg "spiser riktig" eller ikke. Da er man mer opptatt av å så tvil om den som har problemer snakker sant, istedet for å faktisk lytte. Og det er det vel liten hjelp i for den som faktisk jobber livet av seg med og finne en løsning ... JMHO 
|