|
Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Leste her inne om ei som hadde brukt nærmere 10 år, så jeg må innrømme jeg er litt ambivalent, 10 år er lang tid. Tror ikke jeg har sett så mange her inne som har nådd sitt mål på kun 2-3 år og blitt der. Men veldig enig i at å bruke lengre tid enn 4 mnd og holde vekten er bedre enn å gå opp og ned hele tiden.
Var nok bare at mange erfarne brukere her inne allerede har vært der, de vet hva de må gjøre for å bli der, de kan kosthold, trening endring av stil allerede. Mange her har jo vært på lavkarbo i mange år allerede. Jeg ville derfor tro at de ville kunne lykkes fremfor de "unge nyrike" for å bruke det bildet.
En del av de som har vært her i åresvis og kan dette til fingerspissene har helseutfordringer i form av f.eks. insulinresistens, diabetes, stoffskifteproblematikk, PCO(S) osv, og en resutatet av en ekstremdiett vil kanskje ikke stå i forhold til det man forsaker da man i utgangspunktet sliter med å gå ned i vekt. Dessuten blir det å spise lavkarbisk for helsa sin del viktigere for mange enn akkurat vekttapet over tid. Jeg har forøvrig sett flere eksempler på folk som har brukt et par-tre år og mindre og holdt vekta jeg da.
Jeg har både helseutfordringer, mentale issues i forhold til overvekt og vært gjennom et svangerskap hvor jeg la enormt mye på meg til tross for et rigid Fedon-kosthold, og er da en av de som har vært her i åresvis, men som i sum ikke er stort slankere enn før 
|