Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-12, 14:33   #9
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo i media - igjen! Heia Fedon!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Har aldri hatt oppfatning av at de som spiser lavkarbo spiser mye rødt kjøtt jeg, men det ble kanskje endret etter at svinekjøtt fikk betegnelsen rødt kjøtt?

Det er for mye uenighet rundt rødt kjøtt og kreftfare foreløpig etter min mening.

Ta med at jeg på lavkarbo har spist meg frisk fra chrons - aktiv chrons KAN gi større fare for tarmkreft, men jeg må jaggu meg si til "sprek" damen at har man mye gass i tarmen, er oppblåst og uvel, og renner på do i tide og utide er vel det mer helseskadelig enn om man har en "normal" fordøyelse uten plager - som man får på lavkarbo? Er vel ingen sammenheng mellom uvel og ekkel mage og FRISK tarm??

Dessuten tålte jeg ikke fiberrik mat på høykarbo med chrons, nå som jeg spiser lavkarbo spiser jeg masse grønnsaker, og bruker også fibrex og andre fiberblandinger i brød - UTEN problemer

Dårlig fundert "synsing" av såkalt "ekspert" - igjen.

Ja den stusset jeg på også Mye luft i magen og løs avføring er lik frisk, mens ikke luft, føle seg bedre i magen og avføring hver 2. og 3. dag er ikke bra.... når man følser seg bra i magen bør det ringe en bjelle om at noe bra er på gang der altså, ikke motsatt. Man skal kunne leve normalt og føle seg bra.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat