|
Sv: Lavkarbo i media - igjen! Heia Fedon!!
Gudskjelov at Fedon fikk slippe til og klargjøre i det minste. Tragisk om noe slikt hadde fått stå uimotsagt. Jeg får problemer med fordøyelsen om jeg spiser mye mel-mat - ikke om jeg spiser LCHF inkludert grønnsaker. Mengden grønnsaker varierer og jeg klarer meg også helt fint på dager med mindre grøntfor-inntak. Men jeg føler mest velvære om jeg får i meg en del grønnsaker så å spise lite grønnsaker er absolutt ikke noe jeg går inn for. Det gjelder sikkert mange andre her inne også.
Veldig godt sagt den kommentaren til Fedon at om man spiser mindre poteter, ris og pasta så blir det faktisk bedre plass til nettopp grønnsakene som også inneholder fiber.
Og med dagens måte å behandle korn på så er det kanskje ikke så rart folk blir kronisk syke... Man bearbeidet vel korn mye mer før i tiden med bløtlegging og fermentering for å gjøre det fordøyelig og næringen tilgjengelig... Hadde man i det minste hatt mer bevissthet rundt det. Og da gjelder det særlig disse kliniske ernæringsfysiologene som hevder at det er så sunt med korn. Grrr....