|
Sv: Chlorella, Spirulina, Kamut/hvetegress?
Jeg vil anbefale Spirulina og ta dette som et kosttilskudd daglig.
Hvilken type du velger er opp til deg om du velger pulver eller kapsler/piller.
Det er et protein så kroppen skiller ut det den ikke får brukt
I noen Spirulina-kapsler har de også tilsatt andre fine mineraler osv som magnesium, jern, selen og krom som kroppen vil dra stor nytte av.
Som et annet kosttilskudd vil jeg også nevne L-tyrosine.
Jeg bruker Spirulina + L-tyrosine nesten daglig og jeg har sett en klar forbedring hos meg selv.
Jeg har gått fra å være veldig nedstemt, trøtt, tiltaksløs og sliten til pigg, kommer meg lett opp om morgenen og blir ikke sliten i løpet av arbeidsdagen. Samtidig har jeg "mer å gi" etter arbeidet også 
Og ganske mange aspekter i livet mitt som jeg ellers har sett på som ganske dystre er jeg nå mye mer positiv innstilt til 
L-tyrosine finnes i mange av de rene matvarene vi spiser på lavkarbo som fisk, egg, ost og kjøtt.
Dette skilles også ut av kroppen om man får for mye så det er ikke skadelig å ta tilskudd.
Litt info om L-tyrosine:
L-tyrosin er en aminosyre, byggestein i kroppens proteiner. L-tyrosin øker konsentrasjonen av dopamin i hjernen. Det gir en følelse av ”pigghet”, fokus og trivsel.
Fordi L-tyrosin har vist seg å være gunstig for å forbedre flere helsemessige forhold, velger mange å ta denne aminosyren i tilleggsform eller spise mer mat som inneholder det. L-tyrosine brukes til å behandle søvnløshet, depresjon, angst og stress, forbedre muskel tone og hud og hår utseende.
Og når det gjelder f.eks goji bær har jeg ikke prøvd dette selv men venninnen min (som er ernæringsfysiolog og utdannet trener OG styrkeløfter) bruker flittig både goji og acai og er veldig fornøyd.
Lykke til!