Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-05, 19:52   #11
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: ME og kosthold

Hmm... er visst litt seint ute her. Har ikke så mye å legge til egentlig, bare noen kommentarer.

Du må ikke absolutt spise oksekjøtt. Det er ingen ting du absolutt måå spise. Hvis det er noe du er lei av, eller som du ikke synes er noe godt så bør du ikke spise det. Kroppen har en slags innebygget mekanisme, sånn at du ikke får i deg en masse ting du ikke har godt av. Det beste rådet er egentlig å spise det du kjenner at du har lyst på. (Innenfor visse grenser selvsagt. Pass deg for matvarer du får cravings for. Ikke følg blodtypedietten slavisk.)

Når det gjelder om lavkarbo virker mot ME, så vil du ha minst like godt av det som en hvilkensomhelst annen person. Det vil ikke gjøre deg frisk alene, men du kommer til å føle deg mye bedre, og det er et steg i riktig retning. Selv merker jeg at jeg ikke tåler karbohydrater uansett hvor uraffinerte de er. Korn er verst. Ris går greit. Sukker er helt grusomt. Sånne ting må du nesten bare finne ut av selv.

Kan jeg spørre hvordan du har fått ME? (Eller tror du har fått det)