|
Sv: Solo super og Bonaqua med smak
Opprinnelig lagt inn av Aud..., her.
Jeg vet ikke hva du mener med att jeg er ett troll??
Bare overse kommentaren, den tror jeg var litt feilplassert i dette tilfellet 
Sitat:
Som noen av dere (og ikke andre) har forstått så er jeg helt ny på dette. Jeg går på ett kosthold som er lagt opp av en ernæringsterapaut. Det skal ikke inneholde ris, poteter, pasta og sukker. For å finne oppskrifter til dette, som for meg meg var ett helt nytt kosthold, havnet jeg derfor på dette forumet hvor jeg kunne få litt tips.
Jeg startet dietten 2 januar med null peiling på hva jeg holdt på med. Spiste mye Lindberg brød de første dagene fordi jeg ikke ante helt hva jeg kunne spise ellers. Det har heldigvis bedret seg. Spiser nå stort sett bare brød til frokost og det var til denne jeg ønsket ett forslag til hva jeg kunne drikke. Drikker ikke te eller kaffi og drikker kun isvann til de andre måltidene. Den første uken min tok jeg ikke av noe... tvertimot la jeg på meg de første dagene. Mens den andre uken gikk jeg ned til tross for eplejuicen...
Siden du sier du er fersk og ukjent med kostholdet, kan jeg virkelig anbefale en av de beste bøkene om lavkarbokostholdet. Den forklarer i detalj godt hvordan det fungerer, og feks hva som skjer i kroppen din om du spiser lavkarbo ellers OG drikker eplejuice Boka heter "Bedre uten brød" av Lutz, og du får bla lånt den på flere biblioteker.
Grunnen til at du går ned "til tross for" eplejuicen er nok at du ligger på et matinntak godt under forbruket. Dessverre kan det økte blodsukkeret som kommer med inntak av eplejuice (og med det økt insulinutskillelse) kunne være til hinder for fettforbrenning, da det i liten grad kan skje om insulinnivået ofte er høyt. (Insulin er et fettlagrende hormon). Med lavere insulinutskillelse, kan hormonet glukagon være aktivt, og det er dette hormonet som "hjelper" fettet ut av fettcellene.
Etter min mening og erfaring altså: Velger du og fortsette og drikke en del eplejuice og spise lavkarbo og samtidig mindre energi enn kroppen forbruker, vil kroppen i større grad tære på muskler i tillegg til fett. Spiser du rent lavkarbo vil kroppen få større tilgjengelighet til fettreservene og du bevarer i større grad muskelmassen 
Kunnskap er makt! Sjekk også ut nybegynnertråden jeg linker til i signaturen min om du er fysen på mer kunnskap om lavkarbo 
|