Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-12, 16:55   #34
krokodillen
Medlem

krokodillen sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: En tanke til de som forsvarer gammel norsk husmannskost ...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Huff, ja. Men de små essensflaskene bruker jeg så lite av at det ikke plager meg... Derimot tenker jeg VELDIG på om dette også er tilfelle alle de stedene hvor det står "aroma" på forpakningen.

Ingen tvil om at mye av de plagene vi har fått i så stor grad de siste 2-3 generasjonene kommer av et svært forurenset kosthold...
Er det ikke sånn at det er aluminium i bakepluver også?

Jeg bruker de aldri, men jeg bruker iblant rene eteriske oljer (f.eks. appelsin, sitron). Håper det ikke er noe kluss med dem også.

"Aroma" kan være litt av hvert, jeg husker vi lagde "banansmak" i naturfagtimen på ungdomsskolen. En eller annen ester, husker ikke nøyaktig, men det luktet iallfall kunstig banan langt ut i gangen. Gjenkjennelig fra godtehylla.

Hm... lurer på om informasjon om "skit" i mat er samlet noe sted? Slikt som liksom skal være for lite til at det trengs å stå i innholdsfortegnelsen?

Ferdigskjært brød kan ha litt mineralolje på seg, det has på skjæremaskinen, og siden det er "teknisk hjelpemiddel" og ikke regnes som innhold, er det heller ikke oppført. Men, her inne spiser vi jo ikke slikt brød, så den slipper vi jo.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat