Hjelp!
Jeg har egentlig mer tro på å spise alt, altså normal, norsk mat (ok dette er kanskje som å banne i kirka her, men ), men ofte og lite og begrense sukker og fet mat. Men siden jeg nå har fått en hormonforstyrrelse og må vente litt før jeg får ordentlig veiledning fra legen har jeg nå lest litt på nett, etter hva jeg forstår er det lavkarbo som nå passer best for meg.
Jeg kan ikke forestille meg middag uten pasta, ris eller potet. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal greie dette. 
Ta for eksempel denne oppskriften:
Sitat:
ISET'S KJØTTDEIG I RØMME
Denne brukte jeg tidligere som pastasaus men nå spiser jeg den som den er, som fyll i soyapannekaker eller med kokte neper, evt i nepelasagne. Har fått vanvittig mye skryt for denne på flere forum der jeg har lagt den ut:
1 pk kjøttdeig
1 boks hakkede tomater
2-3 ss tomatpure
1 boks sjampinjong, eller en haug med ferske
1 stor hakket løk
1/2 beger seterrømme/creme fraiche
Stek kjøttdeigen, løken og soppen. Ha det i en gryte sammen med tomater og tomatpure. Bland i rømme/creme fraiche og la det småputre i ca 10-15 minutter. Krydre etter smak (jeg bruker endel hvitløk, salt og pepper).
Dette liker jeg, med pasta til. Er det nå meningen at jeg skal spise dette uten noe tilbehør? Det er jo ikke noe godt!
Vet ikke lenger hva jeg skal lage til middag jeg, nå. 
|