|
Sv: Marellas smakfulle biffgryte
Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.
Så godt ut. Hva er tigersaus og er sånt kjøtt dyrt?
Opprinnelig lagt inn av beate, her.
Vi kan vel bruke annet kjøtt også som er billigere (f.eks svinestrimler), men oksekjøtt blir sannsynligvis best kanskje Men jeg lurer også på hva Tigersaus er, og hvor man får kjøpt det?
Takk Yrla Tigersaus er en sursøt cayennepeppersaus som er smakstilsatt med hele 28 forskjellige typer krydder. Helt nydelig i både rømme og creme fraiche med hvitløk og pepper. Passer veldig godt til både kylling, salat og pizza. Min favoritt. Husker ikke hvor mange kh det er pr 100, men man trenger ikke mange grammene for å få frem smaken. Jeg visste ikke før nå når jeg googlet det at det var cayennepeppersaus, så da passet det jo bra at jeg hadde litt ekstra cayennepepper i gryta...
Jeg tror jeg kjøpte Tigersausen på Meny, eller Ultra. Tror mange butikker har det, men ikke alle vet jeg. Når du finner det, kjøp flere flasker om du liker smaken, det står seg fint i skapet. (sjekk dato for sikkerhetsskyld, hehe...)
Her er en link til bildet:
Jeg tipper du kan bruke hvilket som helst kjøtt... Tror indrefilet i strimler hadde vært best, men dyrest. Det er billigst å kjøpe ytrefilet eller flatbiff selv, og skjære opp. Jeg er litt lat, så jeg kjøpte ferdig strimlet fra Gilde. Husker ikke prisen. Passer sikkert godt med svinestrimler også... Har ikke prøvd det
Jeg brukte dette kjøttet:
|