Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-12, 20:53   #193
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Det med progresjon, eller mangel på, var noe av det jeg reagerte på i en tidligere tråd som denne. Folk la ut minutter de hadde trent, men ikke noe om intensitet eller progresjon. Dog skal det sies at for mange, og da snakker jeg generelt, og ikke folk her, så er det jo meget bra bare det at de beveger seg.
Selv øker jeg vektbelastningen m 2,5-5 kg annenhver uke, og legger om treningen ca tre ganger i året for å variere.

Det er jo ikke alle som har et mål med treningen. Og det må man vel heller ikke ha, synes jeg.. Hvis man klarer å motivere seg uten å sikte mot noe, eller forbedre seg, så er hvertfall det tusen ganger bedre enn å ikke trene i det hele tatt.

Jeg har ikke noe fokus progresjon nå, fordi at jeg fokuserer på vektnedgang, fremfor sportslige resultater. På styrkesiden kjører jeg igjennom kroppen en gang pr uke (tilsammen, fordelt ut over noen dager) bare for å vedlikeholde, mens jeg kardioerer for å gå ned i vekt. Også så mye fysio som mulig for å få skuldra tilbake "on track" da..

Hver sin fremgangsmåte.