Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-12, 20:28   #189
ToreH
Gjest

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Det med progresjon, eller mangel på, var noe av det jeg reagerte på i en tidligere tråd som denne. Folk la ut minutter de hadde trent, men ikke noe om intensitet eller progresjon. Dog skal det sies at for mange, og da snakker jeg generelt, og ikke folk her, så er det jo meget bra bare det at de beveger seg.
Selv øker jeg vektbelastningen m 2,5-5 kg annenhver uke, og legger om treningen ca tre ganger i året for å variere.

Antall minutter sier svært lite om kvalitetstrening ja, men for en del her inne på forumet, så er nok bare det å være i kontinuerlig bevegelse i en eller annen form et greit mål på trening.
Joda, intensitetssone er viktig for å ha målsetninger å jobbe mot, men samtidig er det helt greit å skrive 60 minutter spinning og 60 min styrke. Det er den enkelte som setter sine mål og såvidt jeg vet så er 60 min spinning typisk terskeltrening det, altså sone i3-i4. Styrketrening er jo styrke, tror de færreste her inne sitter og løfter 1 kg 100x.....
Når noen sier gåtur, så er det vel heller ikke unaturlig å anta at denne i sin helhet er i sone i1, dvs beste fettforbrenningssone

Så man skal ikke kimse av antall minutter, det betyr faktisk noe for mange, meg selv inkludert.

Husarbeid derimot er jeg mer skeptisk til. Da er kroppen min i komfortsonen i1, mens hodet jobber intenst i anaerob sone i5 fordi jeg HATER husarbeid...hehehe.

Sist redigert av ToreH : 18-01-12 kl 20:58.
  Svar med sitat