|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av suverene severina, her.
Tilbake til temaet - så tror jeg og at det har vært/er for stort fokus på hvor mye man lett kan gå ned på lavkarbo. Det blir en slags vidunderkur - og når det ikke funker umiddelbart, ja da blir man skuffet.
Ja, nemlig! Og da blir debatten så rar..
Vi har visst ganske like erfaringer, Fedona, Suverene Severina og Tarato. Veldig glad for denne tråden, håper vi kan følge hverandre litt framover! Jeg tenker at jeg skal følge "levereglene" til Tarato så langt jeg kan, med vekt på spisesakte, nok søvn/hvile, trening og litt lavkalori i lavkarboen.
Nøtter og frø kan jeg ikke kutte ut - jeg bruker Gerds frokostboller eller Nannahs knekkebrød 1-2 ganger om dagen... Men trenger ikke valnøtter som snacks - har bare valgt å ta en neve sammen med det velsignete eplet, fordi det skal redusere GI? Tomater er jeg like avhengig av som jeg ser andre er av Pepsi Max her. Føles som om blodsukkeret går i kjelleren om jeg ikke får tomat.. Kan kutte mye på melk, men vil så gjerne ha jarlsbergosten.... og feta sammen med tomatene i salat...
Jeg kan være strengere på å ikke spise kveldsmat, og tenke nøøøøye over mengdene til middag. Frokost og lunsj er relativt faste mengder, middagen flyter lett ut.... *Putte restene i kjøleskapet med en gang, ikke la det stå på benken*. Lage mindre. Og av og til kaste mat. Syns det er ILLE å kaste mat, men en venninne spurte en gang om jeg måtte la restene gå gjennom kroppen min før de skulle kastes .... Brutalt og ærlig..
2 cm ned rundt livet er jo suverent Severina!! Det skal du glede deg over

|