Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-05, 22:33   #4
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: ME og kosthold

Har du ME? Var det ikke du som skulle studere medisin? Er det derfor du er interessert kanskje?

Jeg la om til lavkarbo (Fedon) før jeg fikk diagnosen (men etter at jeg klappet sammen). Jeg har ikke opplevd den overfølsomheten for matvarer, medisiner etc som mange MEere oppplever. Men i høst har jeg skeiet ut litt og laget Pizza med spelt bunn og slikt (mest for ungenes skyld) og har merket at det liker magen min dårlig. Min teori er at jeg ved å leve lavkarbo har unngått de problemene med overfølsomhet som jeg ellers ville opplevd. Akupunktøren samtykker og mener at det nok er en del matvarer jeg for tiden ikke tåler. Jeg tror derfor strerkt på et kosthold uten rafinerte karber, med mest mulig ren, hjemmelaget mat for MEere - ja egentlig alle som trenger å stelle pent med kroppen sin.

Men jeg opplever ikke ME som en ensartet tilstand. Og derfor finnes det ikke noe fasit svar som gjelder alle! (men jeg har for tiden god hjelp av akupunktur - så du spurte etter alternativ-erfaringer i en annen tråd)

Se også her www.menin.no (ME nettverk i Norge, Forum)

Sist redigert av guro : 13-11-05 kl 22:46.
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat