Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-12, 20:45   #12405
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Min sønn på halvannet år har fått et utslett som ser akkurat ut som det første bildet her. Omtrent hele ryggen hans er rød, og det sprer seg litt utover brystet og magen. han har også et par flekker på lårene. Han har generelt veldig tørr hud (akkurat som mora, stakkar ), så vi bader ham bare en gang i uken for å ikke tørke ut huden og smører ham med Decubal to ganger om dagen. Han har hatt et tilfelle da han var mindre med akkurat samme type utslett. Det ser jo ut som atopisk eksem, men det klør ikke (tilsynelatende) og det ser ikke ut som om han er plaget med det. Kan det være atopisk eksem selv om det ikke klør? Eventuelt, har dere noe forslag på hva annet det kan være?

Den fjerde barnesykdom ser omtrent akkurat sånn ut! Utslett som ikke klør, litt sutrete og så littebitt feber etter noen dager, gjerne etter at utslettet har blitt borte!
Kan komme flere ganger! Mener snuppa hade det 3 ganger, sønnen bare en!