Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-12, 01:46   #5
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Chlorella, Spirulina,Kamut/hvetegress.. Æ e forvirra.

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Kanskje du var hos en som ikke knakk koden? Jeg har selv vært hos en dårlig akupunktør. Ja, jeg utelukker ikke at det kan ha med det mentale å gjøre, det er nok individuelt, derfor nevnte jeg forskjellige ting. Du vet selfølgelig best. Exen min ble frisk av lightning process da han hadde ME. Han var sint da noen mente ME kunne skyldes noe psykisk men fant ut til slutt at det var negativ tenkning som var årsaken i tillegg til at han hadde anstrengt seg utover hva kroppen hadde godt av.
På iherb var det en som skrev at hun fikk mye energi av spirulina.

Hvis du tror at ME sitter i hodet er du veldig feilinformert, og det er en feilslutning som har fått tragiske konsekvenser for mange med ME. Helsedirektøren har offentlig gått ut og beklaget hvordan ME-pasienter er blitt feilstemplet på denne måten. Og ny forskning viser nå at det er en immunsykdom - ikke så overraskende for en del av oss.

Negativ tenkning er ikke årsaken til ME! Og Lightning Process er veldig omstridt, mange med ME er blitt dårligere av det. Grunnen til at det kan virke positivt er at ting man kan lære på kurset (som også kan læres andre steder og mye billigere) demper stressreaksjoner i kroppen - som mange med ME og også mange andre med eller uten andre sykdommer har. Og disse kan påvirkes ved bl a å lære å styre sine egne tanker og reaksjoner bevisst - noe de færreste av oss, friske eller syke, er klar over at er mulig. Tanker og følelser påvirker stresshormoner og signalstoffer i hjernen, og man kan derfor lære seg å styre en del av kroppens automatiske reaksjoner på den måten. Men jeg tror ikke noen blir friske av LP hvis de har ME.

En annen ting er at stress ikke bare er noe psykisk slik mange tror - det er en helt fysisk reaksjon og omfatter også ulykker, infeksjoner etc. Jeg fikk også ME etter en infeksjon, men det betyr ikke at jeg ikke mener det er flere ting involvert - jeg mener at kropp og sjel ikke er adskilte ting. Og der skiller ikke ME seg noe fra andre sykdommer, det henger sammen uansett hvilken sykdom det gjelder.

Og nei, det er ikke noen sammenheng i at man er deprimert fordi om man har ME. For å få ME-diagnose er det faktisk et av utelukkelseskriteriene. Men man kan selvsagt være deprimert om man har ME også, og det kan ofte være en følge. Men det er absolutt ikke det samme.

Sist redigert av Huldr : 16-01-12 kl 02:18.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat