|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av suverene severina, her.
Men det er superviktig å være bevisst på hva man putter i seg og hvorfor. Jeg blir litt oppgitt over alle som snakker om å "kose seg" = mat. I absolutt alle situasjoner. Når man så teller opp, ja så har man "kost" seg 3-4-5 dager på en uke. Og da er det jo ikke så rart om det ikke funker helt med vektnedgang.... (sier ikke at dere i denne tråden driver sånn, altså, det har bare slått meg i andre sammenhenger. Og jeg tror at når man sprekker bevisst må man og vite hvor ofte det kan gjøres.
Jepp! "Kose seg"-syndromet er en skummel sak! Jeg må bli flinkere til å tenke: "kose seg=tid til en god bok/film, en kopp te, en tur i måneskinn..." Det varer - det gjør ikke "kosemat"!
Og s p i s e s a k t e, ja. Noen ganger tenker jeg at nå bare hiver jeg i meg noe mat, så sulten blir borte og jeg slipper å tenke mer på det. Men du verden - det er FEIL!!
Mildegrader her i dag - skiføret er for dårlig. Men, jeg har hatt en lengre måkeøkt ute = masse trim og frisk luft, så det er OK . Så tok jobben meg litt. (Hmm. Er det stressende å bruke tid i helga på jobb, eller er det avstressende å ha fått unna hastesaker, slik at jeg kan roe ned i kveld/natt )
Fortsatt venter litt husarbeid, sukk.... Og nei, Tarato, jeg kommer ikke hjem til deg!!! Det verste jeg vet - og beste når det er gjort.

|