Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-12, 01:06   #11
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For Lavt Blodsukker, Diabetes 2

Niks, Amaryl er ikke insulin!
Insulin kan IKKE gis som tabletter da det ødelegges av magesyre før det får gjort noen nytte for seg!

Virkestoffet i Amaryl heter Glimepirid og det virker på den måten at det stimulerer til insulin- frigjøring, men det er IKKE insulin!

Insulin finnes i dag i mange varianter, men felles for dem alle er at de bare kan tas i sprøyteform!

Den forferdelige ekslegen min støttet lavkarbo i bøtter og spann, han, men han mente også at jeg ikke trengte mer antidiabetika, jeg kunne jo "bare" slanke meg. Gikk med over 18 i fastende i over 6 måneder fordi han nektet skrive ut noe annet enn metformin! Ikke ville han henvise meg til GBP, heller!
Nye legen min er heldigvis veldig grei og hun skriver meget gode henvisninger!