|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Gratulerer med vel gjennomført skitur Jojomesteren! Så herlig å høre at du greide deg med bare klementiner Vi får håpe at du ikke ligger som et slakt i morgen; kanskje de siste 5 km kan tas da?
Og ja, det er spennende å tenke på om det er en sammenheng mellom forbrenning av inntatt og eget fett; jeg vet jeg har sett noe om det på forumet, men er ikke i stand til å huske hvor eller når. Og at lavkarbo ikke er et opplegg man kan følge slavisk er jeg ganske sikker på. Det er mange andre faktorer som spiller inn på en annen måte og på LK synes jeg; stress spesielt, trening, enkelte matvarer osv. Eller kanskje det spiller en rolle i andre slankemetoder men at det ikke har vært fokus på det? Eller at disse «stopperne» ikke er en del av andre typer kosthold?
Potet savner jeg ikke! Pasta savner jeg litt, men synes squash er grei erstatning og kanskje blir ostevarianten jeg lenket til tidligere det også? Brød savner jeg i grunnen ikke, men savner det å kunne spise brød av og til for enkelhets skyld. Som matpakke når det ikke passer med salat, å ha med på besøk osv. Jeg baker Lena Beatrices tebrød og Cornelias loff. I det siste har jeg også prøvd en ny oppskrift Lena Beatrice har lagt ut, som ikke er svampete el.l. Den skal jeg prøve som pizzabunn i dag; er spent på den!
Og du..ungdommer i huset og mat....kjenner til den ja.... Matbudsjettet krympet betraktelig her i huset da de flyttet ut. Og det ble så mye enkelere å lage mat til bare meg og mannen min, og ikke alle disse andre med forventninger om god mat. Gled deg!

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort! Og litt mer aktiv!
|