|
Sv: For Lavt Blodsukker, Diabetes 2
Har man diabetes anbefales det og redusere medisinen noe når man går over på lavkarbo. Vet ikke om du får medisiner for det?
Jeg kuttet i min insulin og slapp blodsukkeret bittelitt høyere før jeg tok skrittet helt ut og gikk over på lavkarbo. Jeg kontaktet legen på forhånd slik man blir anbefalt når man går over til lavkarbo, men siden min lege ikke ante noe om lavkarbo og diabetes, styrte jeg det selv med veldig hyppige blodsukkermålinger.
Hvis du har hatt høyt blodsukker ei tid, vil kroppen gi deg en falsk føling når blodsukkeret går noe ned. Dette er rett og slett fordi kroppen tror det er normalt og for eksempel gå med ni i blodsukker, og den tror det er krise, selv om det ikke er det, når blodsukkeret faller til for eksempel under fem.
Mitt blodsukker ligger mellom fire og fem storparten av tiden, og det trives jeg greitt med.
Min aller første føling var 3,3 og da følte jeg meg dødselendig. Nå har jeg følinger ned til 1,3, og reagerer i grunnen ikke på følinger før jeg havner lavt på to-tallet, fordi kroppen ser på fire til fem som helt normalt.