|
Sv: Mister man muskulatur på lavkarbo?
Hvis jeg går inn for styrketrening så står jeg stille i evigheter. Det lengste jeg har testet ut er seks uker.. Da hadde jeg trena masse styrke, så skadet jeg meg og kunne ikke gjøre en dritt, og etter noen dager forsvant 2-3 kilo. Så det går ned. Synes bare ikke på vekta.
Ang å miste muskelmasse på lavkarbo. Det er ikke noe magisk med lavkarbo som gjør at man ikke mister muskler, no matter what. Spiser man nok gjør man kanskje ikke det. Spiser man lite/ligger på et veldig underskudd over lang tid så mister man såklart muskelmasse selvom man spiser lavkarbo.. Noen kan sikkert bygge opp muskelmasse bare ved å gå over til lavkarbo, men de fleste må nok spise nok og trene for å opprettholde.
Men det er nok ikke noe massivt muskelmassetap som gjorde at du følte deg svak, Index. Det er vel rett og slett at du ikke hadde noe særlig glykogen i lagrene. Du kan enten gå inn for å "holde ut" i overgangsperioden det tar for kroppen å bli vant til dette, eller du kan fylle opp litt i forbindelse med trening. Siden du ikke spiser ketogent (tror jeg?) så hadde jeg nok gått for sistnevnte..