|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Du har mange gode poeng Nerthus. Klart at det å måle opp maten og bare spise det er lurt! Det ER fort gjort å spise litt når man rydder opp, å bare sleike av den skjeia osv. Det er jo ikke uten grunn at en er blitt som en er blitt heller…. Husker for mange mange år siden, da jeg snakket med et par venninner, og jeg nevnte akkurat det å ta det lille ekstra og å sleike av skjeia. De ble helt overrasket; det var noe de aldri gjorde. Trenger jeg å si at de alltid har vært normalvektige?
Bevisstløshet kaller du det, og jeg er enig. Jeg er veldig mye bevisstløs, noe jeg håper «levereglene» kan hjelpe meg å gjøre noe med. Altså fra bevisstløs til bevisstgjort. Tror jeg tar det som motto gitt.
Fedona har også mange poeng jeg tar med meg. Spiser mer enn mannen min ….ja, noen ganger. Atkinsbarer får jeg frysninger og kvalmefornemmelser av; magen min liker dem ikke! Heldigvis vil jeg nå si, for de er jo å få kjøpt «overalt» snart. Så bra du er blitt bedre av ME! Noen sier at LK hjelper dem, kanskje du og er sånn? Håper du får glede og godt utbytte av å gå litt mer turer, men ikke start ut for hardt da? Småturer, kjenn mestring, og lyst (og evne!) til å gå flere turer. Du kjenner sikkert til det så jeg trenger vel ikke si det.
Hei Jeane! Du har tre ukers erfaring og synes du går ned lite. Ja ja….det er mange av oss som har holdt på lengre og ikke gått ned mer enn deg. Men det betyr ikke at du skal tas på alvor! Jeg er ingen proff på dette, har jo ikke engang funnet ut hva som funker for meg selv. Og dette er viktig; det opplegget som passer for en, trenger ikke passe for en annen. Altså må vi alle finne våre metoder. Å lese for å øke kunnskapen og kjennskapen er derfor viktig. Du sier at du ikke vet hvilken filosofi du skal velge; foreslår at du starter med Arnakristins nybegynnertråd og LK på 3 minutter – se Nerthus sine innlegg; der ligger det lenke til begge to. Deretter kan du jo lese boka til Hexeberg og Torkil Andersen?
Det er også et spørsmål om du kanskje ikke trenger å gå ned mer i vekt? 58,5 kilo er lavt synes jeg, alt etter hvor lang du er. Det er faktisk noen som sier de går opp i vekt på LK fordi kroppen går opp/ned alt etter hva den mener er riktig for den. Jeg sliter med å gå ned i vekt, men velger LK fordi det gjør kroppen bra. Kanskje en dag skjønner skrotten akkurat dette og lar kiloene slippe taket, hvem vet?
Du spør om SDS, noe jeg ikke har erfaring med. Kanskje andre kan svare deg? Mulig det finnes tråder om akkurat dette også, hvor du kan finne mer info. Lykke til uansett hva du velger, men start med å lese først.

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort! Og litt mer aktiv!
|